Contacteer ons

Natura, het iconische Belgische sausmerk, heeft zich ingezet voor de ambitieuze overgang van zijn hele assortiment naar 100% BIO. Een duidelijk engagement van het merk voor een duurzame toekomst. Natura heeft zijn recepten opnieuw bekeken om de authenticiteit van zijn producten te behouden dankzij biologische ingrediënten. Het merk blijft heerlijke sauzen aanbieden, met die beroemde «echte smaak» die Natura bekend gemaakt heeft. Dit alles in een nieuwe minimalistische en transparante verpakking, die een duidelijke zichtbaarheid van zijn producten garandeert, zonder toeters of bellen.

Natura, sauces et vinaigrettes bio

Een Belgisch merk met authentieke waarden

Sinds 1939 onderscheidt Natura zich door zijn inzet voor de uitzonderlijke kwaliteit van zijn natuurlijke ingrediënten en zijn ambachtelijke vakmanschap, wat allemaal begon met zijn oprichter, Philippe Vryghem, bijgenaamd Flup. Deze passie voor traditie is van generatie op generatie doorgegeven, waardoor Natura nu dé referentie van de markt is.

In 2012 nam Arthus de Bousies de leiding over het merk over. Hij liet meteen een frisse wind waaien en breidde het assortiment uit. De Natura-fabriek, gevestigd in Namen, produceert sauzen, vinaigrettes en spreads volgens een traditioneel productieproces dat gebruik maakt van bakkersmixers. Deze methode garandeert een authentieke en «huisgemaakte» smaak, wat het engagement van het merk voor het goede en het echte alleen maar kracht bijzet.

De fundamentele waarden van Natura zijn door de decennia heen intact gebleven: de passie voor traditie, heerlijke recepten en natuurlijke ingrediënten, en ook respect voor de natuur en de mens, door te gaan voor een minimale ecologische voetafdruk en verantwoorde keuzes qua voedingsstoffen die gericht zijn op de toekomst.

« Bij Natura koesteren we de smaak van het delen. Onze nieuwe biologische producten drukken dit perfect uit: eenvoudig, puur en authentiek » - Arthus de Bousies.

natura, sauces bio

vinaigrettes bio

De keuze voor 100% BIO

De missie van Natura is duidelijk: «goed maken om goed te doen». Door sauzen, spreads en vinaigrettes te maken zonder additieven of kleurstoffen en BIO-gecertificeerd, op de meest duurzaam mogelijke manier , kan iedereen gezonder en verantwoordelijker consumeren. Dankzij dit nieuwe 100% BIO-assortiment hoeft niemand nog te kiezen tussen waarden en smaken!

Deze overgang is niet het gevolg van een trend.
Wel is het een logische evolutie, die een engagement inhoudt voor een meer verantwoordelijke levensstijl met meer respect voor onze planeet.

Duurzaam zijn, en er alles aan doen om dat méér te zijn, betekent niet alleen een respectvolle benadering van het milieu, de producten en de productieprocessen.Het betekent ook voldoen aan de huidige behoeften zonder die van toekomstige generaties in gevaar te brengen, het welzijn en de eerlijke behandeling van iedereen en alles in de productieketen bevorderen,
en zich actief inzetten voor een betere toekomst door de verantwoordelijkheden van de echte ecologische impact op zich te nemen.

Natura is overtuigd van het belang om mee te veranderen en de planeet een duurzame toekomst te verzekeren.
Daarom draagt het merk bij aan meer openheid en respect voor de natuur en de mens door de smaak van alles wat echt goed en goed gemaakt is te delen. Zo draagt Natura bij aan een betere toekomst, zowel letterlijk als figuurlijk.

Het 100% BIO-assortiment van Natura

De lekkere en authentieke Natura-producten zijn gemaakt van zorgvuldig geselecteerde natuurlijke ingrediënten van topkwaliteit, en nu ook BIO-gecertificeerd. Dit nieuwe 100% BIO-assortiment valt op door een minimalistische en transparante verpakking. Hiermee wil het merk zijn consumenten een duidelijk en eerlijk zicht op zijn producten geven.

« Met onze nieuwe transparante potten vieren we de eenvoud. Onze consumenten kunnen precies zien wat ze eten. Bij Natura verbergen we niets. Deze verpakking is een visuele belofte van kwaliteit en vertrouwen, die het engagement van Natura voor transparantie uitdrukt. » - Arthus de Bousies.

Het 100% BIO-assortiment van Natura biedt de volgende 14 referenties:

gamma natura saus

Natura-producten zijn verkrijgbaar bij alle BIO-groothandels en in de Delhaize- en Bioplanet-winkels.

spreads bio

Door te kiezen voor een 100% BIO-aanpak bevestigt Natura zijn rol in de Belgische voedingsmiddelenindustrie, waarbij traditie en innovatie worden gecombineerd om te voldoen aan de eisen van een duurzame toekomst.

Dankzij zijn ambachtelijke vakmanschap en natuurlijke recepten garandeert het merk kwaliteitsproducten die het milieu en de gezondheid van de consument respecteren. Met deze ambitieuze transformatie blijft Natura de waarden van authenticiteit en verantwoordelijkheid belichamen die het merk sinds 1939 bekend hebben gemaakt.
Zo laat Natura iedereen smaakvol en verantwoord eten.

Persrelaties
Sparkies – Julie Jadoul – jjadoul@sparkies.be